• Home
  • Edit
  • kisah 6 besaudara

    Tuesday 5 July 2011
    Bermulanya di ciast... persahabatan kami berenam bertambah akrab ... aku sebagai along kerana aku lah yang paling tua diantara semua .. angah  , acik , ateh . alang dan induk.. perhubungan kami terjalin hanya 3 bulan sahaja .... pada 2 julai yang lalu tamat lah pembelajaran kami sukar untuk aku menerima perpisah ini ... aku sayang akan mereka semua.. merekalah penawar tatkala hati ini sedih... masih terngiang di telingaku gelaktawa mereka .... senda gurau mereka... tapi kami berpisah untuk kejayaan... angah . acik , atih . aling dan induk angaplah perpisahan ini adalah satu kejayaan bagi kita ... semoga perhubungan yang kita bina akan kekal buat selamanya LOVE U 4 EVER....
























    ini lah wajah sahabat ku yang aku sayang... addakah aku akan akan bertemu mereka lagi....... setiap detik aku rindu pada mereka..... adakah akan dapat aku rasa kegembiraan seperti ini lagi ????  aku benci akan perpisan kerana perpisahan aku rasa amat menyakitkan..... yaallah aku memohon kepada mu semoga persahabatan yang kami jalin hingga seakrab ini tidak berakhirnya di sini.... aku memohon kepadamu yaallah kau lindungilah persahabatan kami dari anasir 2 yang jahat sesungguhnya aku amat sayang akan persahabatan ini......

    Jangan Ada Benci 


    Andainya ada di antara kita nanti
    Berubah hala serta memunkiri janji
    Jangan ada benci
    Suka dan duka dilalui
    Jadikan kenangan di sudut hati


    Andainya cita-cita tidak kesampaian
    Ikatan murni terputus di pertengahan
    Jangan dikesalkan
    Jangan lantaran kegagalan
    Kita berdendam saling bermusuhan


    Ungkit-mengungkiti
    Sakit-menyakiti
    Memusnahkan diri


    Kita harus tabah dan bersedia
    Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
    Kadangkala yang berlaku
    Di luar kemahuan kau dan aku



    Andainya cita-cita tidak kesampaian
    Ikatan murni terputus di pertengahan
    Jangan dikesalkan
    Jangan lantaran kegagalan
    Kita berdendam saling bermusuhan


    Ungkit-mengungkiti
    Sakit-menyakiti
    Memusnahkan diri



    Kita harus tabah dan bersedia
    Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
    Kadangkala yang berlaku
    Di luar kemahuan kau dan aku
      



    Andainya ada di antara kita nanti
    Berubah hala serta memunkiri janji
    Jangan ada benci
    Suka dan duka dilalui
    Jadikan kenangan di sudut hati



    Di sudut hati

    0 comments:

    Post a Comment