• Home
  • Edit
  • KHAS BUAT TEMAN - TEMAN YANG AKU SAYANGI....

    Wednesday 6 July 2011
    Teman,
    Dahulu, kitatelah bersua
    Mencari warna seindah purnama
    Ukhuwah yang abadi
    Terjalin di antara kita
    Bagaikan sebuah jambatan kepada dua buah pulau yang jauh
    Pertalian antara sebuah pertemuan
    Akrabnya persahabatan kita
    Menjadi temu sebuah persaudaraan
    Ranjau…onak…duri…dugaan
    Kita tempuhi bersama…
    Gelak…tawa…riang…ceria…
    Sering menghias ruang bicara
    Terserlah di sebalik wajah,
    Kegembiraan dengan redhaNya,
    Teman,
    Memori semalam terimbau kembali
    Persoalan terdetik di benkku
    Kenapa kita bertemu dan akhirnya berpisah jua???
    Kita harus akur kepada lumrah dunia
    Setiap bermula, akan berakhir
    Setiap yang bertemu akan berpisah 
    Kaulah sahabat sejatiku
    Di dunia dan akhirat…..


    “ Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabat yang baik adalah yang seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati. Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku merasa senang. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tak luntur baiknya dalam suka atau duka. Jika aku dapat,aku akan SETIA padanya”(kata-kata Imam Syafie)





    0 comments:

    Post a Comment